портал в режимі тестування та наповнення
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів

Положення про Міністерство у справах ветеранів, тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб України

опубліковано 29 грудня 2018 року 16:03

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 27 грудня 2018 р. № 1175

(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 16 жовтня 2019 р. № 887)


ПОЛОЖЕННЯ
про Міністерство у справах ветеранів, 
тимчасово окупованих територій та 
внутрішньо переміщених осіб України

1. Міністерство у справах ветеранів, тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб України (Мінветеранів) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.

Мінветеранів є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері соціального захисту ветеранів війни, осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, постраждалих учасників Революції Гідності (далі - ветерани), членів сімей ветеранів, осіб, на яких поширюється чинність Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту (далі - члени сімей ветеранів), та з питань тимчасово окупованих територій у Донецькій і Луганській областях та тимчасово окупованої території Автономної Республіки Крим і м. Севастополя (далі - тимчасово окуповані території України).

2. Мінветеранів у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.

3. Основними завданнями Мінветеранів є:

1) формування і реалізація державної політики у сфері:

соціального захисту ветеранів та членів їх сімей, зокрема забезпечення психологічної реабілітації, соціальної та професійної адаптації, зайнятості, підвищення конкурентоспроможності на ринку праці, а також технічними та іншими засобами реабілітації, санаторно-курортним лікуванням, житлом; надання освітніх послуг, довічних державних стипендій, щорічної виплати до 5 травня разової грошової допомоги (крім організації виплати такої допомоги); надання, позбавлення статусу та видачі посвідчень ветеранам;

збереження психічного здоровя ветеранів та членів їх сімей;

вшанування памяті ветеранів;

тимчасово окупованих територій України та населення, що на них проживає, кінцевою метою якої є їх реінтеграція в єдиний конституційний простір України;

внутрішньо переміщених осіб з тимчасово окупованих територій України, сприяння реалізації їх прав і свобод та створення умов для добровільного повернення таких осіб до покинутого місця проживання після відновлення конституційного простору України (реінтеграція) або інтеграції за новим місцем проживання в Україні;

застосування норм міжнародного гуманітарного права на території України;

розбудови миру, відновлення та розвитку Донецької та Луганської областей;

2) забезпечення прав і свобод ветеранів та членів їх сімей;

3) забезпечення формування і ведення Єдиного державного реєстру ветеранів війни.

4. Мінветеранів відповідно до покладених на нього завдань:

1) узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенції, розробляє пропозиції щодо вдосконалення законодавчих актів, актів Президента України, Кабінету Міністрів України та в установленому порядку вносить їх на розгляд Кабінету Міністрів України;

2) розробляє проекти законів та інших нормативно-правових актів з питань, що належать до його компетенції;

3) погоджує проекти законів, інші проекти актів законодавства, які надходять на погодження від інших міністерств та центральних органів виконавчої влади, готує в межах повноважень, передбачених законом, висновки і пропозиції до проектів законів, інших актів законодавства, які подаються Кабінетові Міністрів України, та проектів законів, внесених на розгляд Верховної Ради України іншими субєктами права законодавчої ініціативи, нормативно-правових актів Верховної Ради Автономної Республіки Крим;

4) готує у межах повноважень, передбачених законом, зауваження і пропозиції до прийнятих Верховною Радою України законів, що надійшли на підпис Президентові України;

5) надає у межах повноважень, передбачених законом, методологічну підтримку під час розроблення, моніторингу та оцінювання ефективності реалізації документів стратегічного планування (програм соціально-економічного розвитку, цільових програм тощо) місцевих держадміністрацій, органів місцевого самоврядування з питань, що належать до компетенції Мінветеранів;

6) здійснює як державний замовник загальне керівництво і контроль за розробленням державних цільових програм та виконанням визначених в них заходів і завдань;

7) бере участь у проведенні аналізу проектів державних цільових програм з метою визначення їх впливу на забезпечення прав і свобод ветеранів, членів їх сімей та внутрішньо переміщених осіб з тимчасово окупованих територій України;

8) бере участь у підготовці узагальненого висновку про результати виконання державних цільових програм у частині проведення оцінки наслідків їх виконання щодо забезпечення прав і свобод ветеранів, членів їх сімей та внутрішньо переміщених осіб з тимчасово окупованих територій України;

9) сприяє:

популяризації та забезпеченню формування позитивного образу ветерана;

реалізації прав і свобод громадян України, які проживають на тимчасово окупованих територіях України;

здійсненню заходів щодо звільнення військовополонених та заручників, пошуку зниклих безвісти у звязку із війнами та локальними конфліктами, виконання обовязків військової служби, бере участь у вирішенні питань щодо соціальної та професійної адаптації колишніх військовополонених, які повернулися на Батьківщину;

залученню ветеранів до національно-патріотичного (зокрема військово-патріотичного) виховання дітей та молоді;

розвитку фізичної культури і спорту серед ветеранів та членів їх сімей, їх участі у міжнародних та інших заходах, забезпечує підготовку збірної команди України з числа ветеранів та її участь в міжнародних спортивних змаганнях, розробляє програми спортивної реабілітації і занять спортом для ветеранів та членів їх сімей;

задоволенню національно-культурних, освітніх потреб, розвитку етнічної самобутності корінних народів та національних меншин, що проживають на тимчасово окупованій території Автономної Республіки Крим і м. Севастополя;

вільному розвитку кримськотатарської мови, мов інших корінних народів та національних меншин, що проживають на тимчасово окупованій території Автономної Республіки Крим і м. Севастополя;

задоволенню соціально-економічних, екологічних та культурних потреб населення, що проживає на тимчасово окупованих територіях України;

в установленому законодавством порядку соціальному забезпеченню внутрішньо переміщених осіб, соціальній реабілітації осіб, які були позбавлені особистої свободи внаслідок дій незаконних збройних формувань, окупаційної адміністрації та/або органів влади Російської Федерації на тимчасово окупованих територіях України;

разом з МОН та органами місцевого самоврядування здобуттю внутрішньо переміщеними особами дошкільної, повної загальної середньої освіти, професійної (професійно-технічної) освіти, а також вищої освіти;

залученню в установленому порядку коштів міжнародних організацій, неурядових організацій іноземних держав, міжнародних неурядових організацій для виконання програм, спрямованих на забезпечення захисту прав і свобод осіб, які порушені внаслідок збройного конфлікту та/або тимчасової окупації частини території України;

наданню міжнародним гуманітарним організаціям доступу до населення, що проживає на тимчасово окупованих територіях України;

захисту внутрішньо переміщеними особами та особами, що проживають на тимчасово окупованих територіях України, їх прав у міжнародних судових інстанціях;

здійсненню заходів, спрямованих на розвиток етнічної самобутності і культури корінних народів та національних меншин, що проживають на тимчасово окупованій території Автономної Республіки Крим і м. Севастополя;

10) координує з питань, віднесених до його компетенції, здійснення органами виконавчої влади та у випадках, передбачених законом, органами місцевого самоврядування заходів з питань:

забезпечення прав і свобод ветеранів, членів їх сімей та внутрішньо переміщених осіб з тимчасово окупованих територій України;

соціального захисту ветеранів та членів їх сімей;

вшанування памяті ветеранів;

розвитку взаємодії та співпраці з інститутами громадянського суспільства;

11) за погодженням з МОЗ формує перелік медичних послуг для ветеранів та членів їх сімей, не включених до програми державних гарантій медичного обслуговування населення, оплату надання яких гарантує держава;

12) взаємодіє з міжнародними гуманітарними організаціями щодо надання ними гуманітарної допомоги цивільному населенню під час збройних конфліктів;

13) організовує та проводить розяснювальну роботу щодо необхідності дотримання норм міжнародного гуманітарного права;

14) проводить моніторинг:

стану дотримання прав і свобод ветеранів, членів їх сімей, прав і свобод людини і громадянина на тимчасово окупованих територіях України;

стану дотримання вимог законодавства щодо соціального захисту ветеранів та членів їх сімей, зокрема забезпечення житлом ветеранів та членів їх сімей, психологічної реабілітації та соціальної адаптації ветеранів та членів їх сімей, зайнятості та дозвілля ветеранів, відновлення та вдосконалення їх професійних навичок і умінь шляхом професійного навчання, підвищення конкурентоспроможності на ринку праці, надання ветеранам медичних послуг;

дотримання норм міжнародного гуманітарного права та вживає заходів реагування на факти їх порушення;

діяльності міжнародних гуманітарних організацій з питань, що належать до компетенції Мінветеранів;

впливу збройного конфлікту та тимчасової окупації частини території України на соціально-економічний розвиток держави та окремі галузі економіки;

15) організовує та координує роботу з питань:

надання, позбавлення статусу учасника бойових дій та призначення одноразової грошової допомоги в разі загибелі (смерті) або інвалідності волонтера і деяких інших категорій осіб відповідно до Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту;

встановлення факту отримання особами поранень чи інших ушкоджень здоровя, отриманих від вибухових речовин, боєприпасів і військового озброєння на території проведення антитерористичної операції, здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях;

16) розглядає матеріали про підтвердження участі осіб у підпільно-партизанській визвольній боротьбі в Україні у XX столітті;

17) співпрацює з громадськими обєднаннями щодо визначення та реалізації пріоритетних напрямів державної політики з питань, що належать до компетенції Мінветеранів, надає громадським обєднанням ветеранів у встановленому законодавством порядку фінансову підтримку на конкурсній основі для реалізації програм (проектів, заходів), проводить моніторинг та аналіз ефективності програм (проектів, заходів), реалізованих за рахунок коштів державного бюджету громадськими обєднаннями ветеранів;

18) ініціює та забезпечує проведення діалогу з громадськими обєднаннями ветеранів, членів їх сімей та внутрішньо переміщених осіб;

19) планує та організовує здійснення заходів щодо гідного вшанування памяті ветеранів (здійснення пошуку, поховання та перепоховання, збереження та облаштування військових поховань, увічнення памяті тощо), координує діяльність органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо гідного вшанування памяті ветеранів;

20) бере участь в організації поховань та перепоховань осіб, які загинули (померли) внаслідок безпосередньої участі в бойових діях під час захисту Батьківщини або виконання обовязків військової служби на території України та інших держав;

21) планує та організовує в межах своєї компетенції відзначення ювілейних, памятних та історичних дат, міжнародних днів на державному рівні, повязаних із вшануванням ветеранів, захистом незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України, а також формуванням соборності та державності, проголошенням незалежності України;

22) забезпечує взаємодію органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій з питань здійснення пошуку, ведення обліку, упорядження і збереження військових поховань та встановлення імен невідомих воїнів, які загинули під час участі в бойових діях на території України та інших держав;

23) створює та веде реєстр військових поховань, памятників та меморіальних дощок загиблих (померлих) ветеранів;

24) бере участь в організації видання книг, інших друкованих видань, повязаних з увічненням памяті захисників Вітчизни, учасників боротьби за незалежність України у XX столітті, мемуарів, художніх та аудіовізуальних творів, у створенні музеїв, меморіалів та експозицій, проведенні наукових досліджень та конференцій, семінарів, засідань за круглим столом та інших заходів у межах компетенції;

25) організовує здійснення заходів щодо формування позитивного образу ветеранів, популяризації військової історії, налагодження комунікації між ветеранами різних поколінь, координує діяльність органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з відповідних питань;

26) вносить в установленому порядку пропозиції стосовно відзначення ветеранів державними нагородами;

27) створює та забезпечує формування і ведення Єдиного державного реєстру ветеранів війни, забезпечує захист персональних даних, отриманих відповідно до законодавства, захист інформації з обмеженим доступом, а також технічний захист інформації та здійснює контроль за їх збереженням, забезпечує та координує обмін даних між існуючими державними реєстрами, інформаційно-аналітичними системами, а також між надавачами пільг і послуг;

28) створює та забезпечує функціонування інформаційно-аналітичної системи обліку для адміністрування потреб ветеранів (персональногоелектронного кабінету ветерана);

29) забезпечує виконання органами виконавчої влади міжнародних зобовязань України щодо реалізації Женевських конвенцій від 12 серпня 1949 року про захист жертв війни та інших норм міжнародного гуманітарного права, а також бере участь у координаційних механізмах стосовно їх реалізації;

30) координує здійснення заходів з розбудови миру, спрямованих на зниження ризику виникнення або поновлення збройного конфлікту шляхом підвищення національного потенціалу для врегулювання збройних конфліктів, а також на визначення основ для підтримання миру та розвитку, зміцнення стійкості приймаючих територіальних громад, реінтеграції/інтеграції учасників бойових дій (комбатантів) і внутрішньо переміщених осіб, їх професійної та соціальної адаптації;

31) бере участь у стратегічному плануванні щодо економічного відновлення та розбудови миру на територіях, які зазнали негативного впливу внаслідок збройного конфлікту та/або тимчасової окупації;

32) проводить моніторинг та оцінку ефективності заходів з відновлення та розбудови миру на територіях, які зазнали негативного впливу внаслідок збройного конфлікту та/або тимчасової окупації;

33) вживає заходів та організовує роботу із залучення інвестицій, кредитів та грантів, у тому числі коштів міжнародних фінансових організацій та міжнародної технічної допомоги, з метою підготовки і виконання завдань, визначених Мінветеранів, та реалізації проектів з питань, що належать до компетенції Мінветеранів;

34) готує пропозиції щодо здійснення постачання вантажів, визнаних гуманітарною допомогою, товарів та послуг, зокрема водо-, газо- і електропостачання на тимчасово окуповані території України;

35) збирає та аналізує інформацію про необхідність здійснення заходів з відновлення обєктів інфраструктури (транспортної, енергетичної, житлово-комунальної, соціальної тощо) на територіях, які зазнали негативного впливу внаслідок збройного конфлікту або тимчасової окупації;

36) розробляє пропозиції щодо визначення обєктів інфраструктури, що потребують першочергового відновлення;

37) взаємодіє з Міноборони, СБУ, МВС, Держспецзвязку, Національною гвардією, Держприкордонслужбою, Управлінням державної охорони, Національною поліцією, ДСНС, розвідувальними та правоохоронними органами, військовими формуваннями, утвореними відповідно до законів України, щодо захисту цивільного населення, що проживає вздовж лінії розмежування та на тимчасово окупованих територіях України;

38) збирає та аналізує інформацію про необхідність забезпечення житлом та вирішення інших питань соціального захисту внутрішньо переміщених осіб;

39) здійснює заходи і завдання, спрямовані на виконання державних і регіональних програм соціально-економічного та культурного розвитку, захисту конституційних прав і свобод громадян України, які вимушено залишили тимчасово окуповані території України;

40) здійснює взаємодію з уповноваженими представницькими органами кримськотатарського народу, неурядовими організаціями іноземних держав, які представляють інтереси кримських татар, міжнародними неурядовими організаціями, із засобами масової інформації;

41) вживає заходів до захисту прав і свобод осіб, які порушені внаслідок збройного конфлікту та/або тимчасової окупації частини території України;

42) координує здійснення заходів щодо захисту і забезпечення прав і свобод громадян України, які позбавлені особистої свободи на тимчасово окупованих територіях України або незаконно утримуються чи засуджені за її межами внаслідок дій незаконних збройних формувань, окупаційної адміністрації та/або органів влади Російської Федерації у звязку з громадською або політичною діяльністю таких осіб в інтересах України;

43) здійснює збір та систематизацію інформації про факти порушення прав громадян України та осіб, позбавлених особистої свободи внаслідок дій незаконних збройних формувань, окупаційної адміністрації та/або органів влади Російської Федерації, на тимчасово окупованих територіях України;

44) бере участь у заходах, спрямованих на захист державних активів, що перебувають на тимчасово окупованих територіях України;

45) здійснює державно-приватне партнерство з питань, що належать до компетенції Мінветеранів;

46) збирає та аналізує інформацію про необхідність здійснення заходів повязаних із зменшенням шкоди навколишньому природному середовищу на територіях, які зазнали негативного впливу внаслідок збройного конфлікту та/або тимчасової окупації;

47) здійснює заходи, спрямовані на зменшення соціального, економічного та екологічного впливу вибухонебезпечних предметів на життя і діяльність населення (протимінну діяльність) та інформування населення про небезпеку вибухонебезпечних предметів;

48) бере участь у складанні Бюджетної декларації, розробленні проектів Державної програми економічного і соціального розвитку України, Програми діяльності Кабінету Міністрів України з урахуванням особливостей їх виконання на територіях, які зазнали негативного впливу внаслідок збройного конфлікту та/або тимчасової окупації;

49) забезпечує разом із МКМС поширення суспільно необхідної інформації в Україні та за її межами з питань, що належать до компетенції Мінветеранів;

50) виступає в установленому порядку замовником науково-дослідних робіт, у межах повноважень, передбачених законом, сприяє створенню і впровадженню сучасних інформаційних технологій у сфері компетенції Мінветеранів;

51) здійснює міжнародне співробітництво, бере участь у підготовці міжнародних договорів України, готує пропозиції щодо укладення, денонсації таких договорів, у межах повноважень, передбачених законом, укладає міжнародні договори України та забезпечує виконання зобовязань України за міжнародними договорами з питань, що належать до компетенції Мінветеранів;

52) забезпечує координацію діяльності центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій щодо реалізації міжнародних проектів і програм у межах повноважень, передбачених законом;

53) здійснює у межах повноважень, передбачених законом, ініціювання, підготовку та впровадження проектів (програм) міжнародної технічної та фінансової допомоги, зокрема за участю урядів держав, міжнародних організацій та зарубіжних громадських обєднань, інших субєктів публічного та приватного права;

54) бере у межах повноважень, передбачених законом, участь у здійсненні заходів щодо адаптації законодавства до законодавства ЄС;

55) інформує та надає розяснення щодо реалізації державної політики з питань, що належать до компетенції Мінветеранів;

56) здійснює розгляд звернень громадян з питань, повязаних з діяльністю Мінветеранів, його територіальних органів, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери його управління, а також стосовно актів, які ним видаються;

57) виконує функції з управління обєктами державної власності, що належать до сфери його управління;

58) здійснює інші повноваження, визначені законом.

5. Мінветеранів з метою організації своєї діяльності:

1) забезпечує у межах повноважень, передбачених законом, здійснення заходів щодо запобігання корупції і контролю за їх реалізацією в апараті Мінветеранів, його територіальних органах, на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до сфери його управління;

2) здійснює добір кадрів в апарат Мінветеранів, його територіальні органи, на підприємства, в установи та організації, що належать до сфери його управління, організовує роботу з підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників апарату Мінветеранів, його територіальних органів;

3) здійснює контроль за діяльністю підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Мінветеранів;

4) організовує планово-фінансову роботу в апараті Мінветеранів, його територіальних органах, на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до сфери його управління, здійснює контроль за використанням фінансових і матеріальних ресурсів, забезпечує організацію та вдосконалення порядку ведення бухгалтерського обліку;

5) забезпечує висвітлення інформації про діяльність Мінветеранів та територіальних органів у засобах масової інформації та на своєму офіційному веб-сайті;

6) забезпечує у межах повноважень, передбачених законом:

реалізацію державної політики стосовно державної таємниці, захист інформації з обмеженим доступом, технічний захист інформації, а також здійснює контроль за їх збереженням в апаратіМінветеранів;

виконання завдань з мобілізаційної підготовки та мобілізаційної готовності держави;

залучення громадян до участі в управлінні державними справами, ефективну взаємодію з інститутами громадянського суспільства, здійснення громадського контролю за діяльністю Мінветеранів, урахування громадської думки під час формування та реалізації державної політики у сфері, що належить до компетенції Мінветеранів;

7) організовує ведення діловодства та архівне зберігання документів відповідно до встановлених правил.

6. Мінветеранів для виконання покладених на нього завдань має право:

1) залучати в установленому порядку спеціалістів центральних і місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками), вчених, представників інститутів громадянського суспільства (за згодою) до розгляду питань, що належать до його компетенції;

2) одержувати безоплатно від міністерств, інших центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування необхідні для виконання покладених на нього завдань інформацію, документи і матеріали, зокрема від органів статистики - статистичні дані;

3) скликати наради, утворювати комісії та робочі групи, проводити наукові конференції, семінари та інші заходи з питань, що належать до його компетенції;

4) користуватися відповідними інформаційними базами даних державних органів, державною системою урядового звязку та іншими технічними засобами.

7. Мінветеранів здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.

8. Мінветеранів у процесі виконання покладених на нього завдань взаємодіє в установленому порядку з іншими державними органами, допоміжними органами і службами, утвореними Президентом України, тимчасовими консультативними, дорадчими та іншими допоміжними органами, утвореними Кабінетом Міністрів України, органами місцевого самоврядування, громадськими обєднаннями, профспілками та організаціями роботодавців, відповідними органами іноземних держав і міжнародних організацій, а також підприємствами, установами та організаціями.

9. Мінветеранів у межах повноважень, передбачених законом, на основі і на виконання Конституції та законів України, актів Президента України і постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, актів Кабінету Міністрів України видає накази, організовує та контролює їх виконання.

Накази Мінветеранів, які відповідно до закону є регуляторними актами, розробляються, розглядаються, приймаються та оприлюднюються з урахуванням вимог Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності.

Накази Мінветеранів нормативно-правового змісту підлягають державній реєстрації в установленому законодавством порядку.

Накази Мінветеранів, видані у межах повноважень, передбачених законом, є обовязковими до виконання центральними органами виконавчої влади, їх територіальними органами, місцевими держадміністраціями, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями незалежно від форми власності та громадянами.

10. Мінветеранів очолює Міністр, який призначається на посаду за поданням Премєр-міністра України і звільняється з посади Верховною Радою України.

11. Міністр має першого заступника тазаступників, які призначаються на посаду та звільняються з посади Кабінетом Міністрів України за поданням Премєр-міністра України відповідно до пропозицій Міністра.

12. Міністр:

1) очолює Мінветеранів, здійснює керівництво його діяльністю;

2) спрямовує і координує здійснення іншими центральними органами виконавчої влади заходів з питань, що належать до компетенції Мінветеранів;

3) визначає пріоритети роботи Мінветеранів та шляхи виконання покладених на нього завдань, затверджує плани роботи Мінветеранів, звіти про їх виконання;

4) подає на розгляд Кабінету Міністрів України проекти законів, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, розробником яких є Мінветеранів;

5) представляє в установленому порядку проекти законів України, розробником яких є Мінветеранів, і доповідає з інших питань, що належать до компетенції Мінветеранів, під час їх розгляду на пленарних засіданнях Верховної Ради України;

6) у межах компетенції організовує та контролює виконання Мінветеранів Конституції та законів України, актів Президента України, актів Кабінету Міністрів України;

7) забезпечує виконання зобовязань, взятих за міжнародними договорами України, в межах компетенції Мінветеранів;

8) вносить Премєр-міністрові України пропозиції щодо призначення на посади першого заступника Міністра та заступників Міністра;

9) затверджує положення про самостійні структурні підрозділи апарату Мінветеранів;

10) затверджує структуру апарату Мінветеранів та його територіальних органів;

11) приймає рішення про розподіл бюджетних коштів, головним розпорядником яких є Мінветеранів;

12) організовує внутрішній контроль і внутрішній аудит та забезпечує їх здійснення в апараті Мінветеранів;

13) утворює, ліквідує, реорганізовує за погодженням з Кабінетом Міністрів України територіальні органи як структурні підрозділи апарату Мінветеранів, що не мають статусу юридичної особи;

14) утворює, ліквідує, реорганізовує підприємства, установи, організації, що належать до сфери його управління, затверджує їх положення (статути), виконує у межах своїх повноважень інші функції з управління обєктами державної власності;

15) призначає на посаду та звільняє з посади керівників підприємств, установ, організацій, що належать до сфери управління Мінветеранів, приймає рішення щодо їх заохочення та притягнення до дисциплінарної відповідальності;

16) порушує в установленому порядку питання щодо заохочення та притягнення до дисциплінарної відповідальності першого заступника, заступників Міністра та державного секретаря Мінветеранів;

17) порушує в установленому порядку питання щодо присвоєння рангу державного службовця державному секретарю Мінветеранів;

18) визначає персональний склад патронатної служби Міністра;

19) представляє Мінветеранів у публічно-правових відносинах з іншими органами, підприємствами, установами та організаціями в Україні та за її межами;

20) визначає обовязки першого заступника Міністра, заступників Міністра, розподіл повноважень Міністра між першим заступником Міністра та заступниками Міністра, які вони здійснюють у разі його відсутності;

21) залучає державних службовців та працівників територіальних органів Мінветеранів, а за згодою керівників - державних службовців та працівників міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, місцевих органів виконавчої влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій до розгляду питань, що належать до компетенції Мінветеранів;

22) утворює комісії, робочі та експертні групи;

23) скликає та проводить наради з питань, що належать до його компетенції;

24) підписує накази Мінветеранів;

25) дає обовязкові для виконання державними службовцями та працівниками апарату Мінветеранів доручення;

26) проводить переговори і підписує міжнародні договори України у межах наданих йому повноважень;

27) здійснює інші повноваження, визначені законом.

13. Повноваження керівника державної служби в Мінветеранів здійснює державний секретар Мінветеранів.

Державний секретар Мінветеранів є вищою посадовою особою з числа державних службовців Мінветеранів. Державний секретар підзвітний і підконтрольний Міністру.

Державний секретар Мінветеранів призначається на посаду Кабінетом Міністрів України строком на пять років з правом повторного призначення.

14. Державний секретар Мінветеранів відповідно до покладених на нього завдань:

1) організовує роботу апарату Мінветеранів;

2) забезпечує підготовку пропозицій щодо виконання завдань Мінветеранів та подає їх Міністру на розгляд;

3) організовує та контролює виконання апаратом Мінветеранів Конституції та законів України, актів Президента України, актів Кабінету Міністрів України, наказів Мінветеранів та доручень Міністра, його першого заступника та заступників, звітує про їх виконання;

4) готує та подає Міністру для затвердження плани роботи Мінветеранів, звітує про їх виконання;

5) забезпечує реалізацію державної політики стосовно державної таємниці, контроль за її збереженням в апараті Мінветеранів;

6) у межах своїх повноважень запитує та одержує в установленому порядку від державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій в Україні та за її межами безоплатно інформацію, документи і матеріали, а від органів державної статистики - статистичну інформацію, необхідну для виконання покладених на Мінветеранів завдань;

7) призначає на посаду та звільняє з посади в порядку, передбаченому законодавством про державну службу, державних службовців апарату Мінветеранів, присвоює їм ранги державних службовців, приймає рішення щодо їх заохочення та притягнення до дисциплінарної відповідальності;

8) приймає на роботу та звільняє з роботи в порядку, передбаченому законодавством про працю, працівників апарату Мінветеранів, приймає рішення щодо їх заохочення, притягнення до дисциплінарної відповідальності;

9) призначає на посаду та звільняє з посади працівників патронатної служби Міністра за його поданням, а також у звязку із звільненням Міністра;

10) призначає на посаду та звільняє з посади керівників територіальних органів Мінветеранів та їх заступників і звільняє їх з посад;

11) забезпечує в установленому порядку організацію підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців та інших працівників Мінветеранів;

12) представляє Мінветеранів як юридичну особу в цивільно-правових відносинах;

13) у межах повноважень, передбачених законом, дає обовязкові для виконання державними службовцями та іншими працівниками Мінветеранів доручення;

14) з питань, що належать до його повноважень, видає накази організаційно-розпорядчого характеру та контролює їх виконання;

15) вносить подання щодо представлення в установленому порядку державних службовців та інших працівників апарату Мінветеранів, його територіальних органів до відзначення державними нагородами України.

15. На час відсутності державного секретаря Мінветеранів чи неможливості здійснення ним своїх повноважень з інших причин його обовязки виконує один із керівників самостійних структурних підрозділів апарату Мінветеранів відповідно до наказу державного секретаря Мінветеранів.

16. Для погодженого вирішення питань, що належать до компетенції Мінветеранів, обговорення найважливіших напрямів його діяльності у Мінветеранів може утворюватися колегія.

Рішення колегії можуть бути реалізовані шляхом видання відповідного наказу Мінветеранів.

Для розгляду наукових рекомендацій та проведення фахових консультацій з основних питань діяльності у Мінветеранів можуть утворюватися інші постійні або тимчасові консультативні, дорадчі та інші допоміжні органи.

Рішення про утворення чи ліквідацію колегії, інших постійних або тимчасових консультативних, дорадчих та інших допоміжних органів, їх кількісний та персональний склад, положення про них затверджуються Міністром.

17. Гранична чисельність державних службовців та працівників Мінветеранів затверджується Кабінетом Міністрів України.

Структура апарату Мінветеранів затверджується Міністром.

Штатний розпис та кошторис Мінветеранів затверджуються державним секретарем Мінветеранів за погодженням з Мінфіном.

18. Мінветеранів є юридичною особою публічного права, має печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, власні бланки, рахунки в органах Казначейства.